free-music

dimanche 11 mai 2008



chrifa
Nssen mas yeg umarg n Ccixat yan wanaw n umarg zzemzîyent wallen gh Merrok. Llig izdi d kigan d tmatarin n umutti , n usnnifel d tgudîwin n umaynu issîdinen tasa ibbi ul, isdêr timatarin mqqurnin llif ttyasayen watigen n tmetti iqqan ad iles tifit n tîtt. Gh tmazirt n utlâs anammas, tamazirt n tiqbilin timazighin, anaw ad n umarg ur igmi, innefl amer gh idgharen mu nghi ad nessagh idgahern n tudert tagharimt zun d Mrirt, Xnifra, Zawt Ccix, d man yâden. Maca mekli sul ur nufi ad naghul deffir ussan nnegh, ur nufi ad nemmagh d usnnifel, ad negli ingiten n tudert d isyafaten. Mkan ad nit skren inazûren d yufan ixfawen nnesen gh temdint irin ad smden tinaniwin n umarg ilulan gh igusnisen nnesen. Is izdâr yan ad immagh d tadângiwin n umarg ?
Cherifa Kersit tega yat ger wid akw, negh ttid akw ittuten s umarg gh man ur yegin adghar lligh tlul.
Cherifa tlul gh Tazêrut mu uxbu gh useggwas n 1967 illan gh tama n temdint n Xnifra (Khénifra). Tdder mezzîy nnes zun d akw tirbatin yâden n usun. Ur tekki tinmel, tdfâr, zun d akw tineggwatin nnes, tixfawin n wulli n ayt dars. Ar tesmikkil. Gh yat tguri tusi tamasayt n ugunes n tgemmi. Nger tiwuriwin ad ar tkkit amarg, negh ar ttals i kigan d izlan negh timawayin mu tsella sul temzzîy, negh tilli ttelmad, kraygat ass, d terbatin yâden n usun.
Ur djun teswangem ad tekjem asays n Ccyux ayelligh tenmaggar, gh tezwuri n iseggwasen 80 gh tasut lli izrin, d Muhâmmad Rwica. Tizi yan ad tusi azemmazêl izwaren g tudert n Ccixa. Gh tferka yad izwaren, ur telli s ixef nnes, izdi bdda isem nnes d isem n bab n trabbut, n ccix nnes, zun d Rwica, Mgheni, Lmrabêt d Aziz àim. Mkan af en nttafa gh udem n tasfift : Rwica d Ccrifa, Mgheni d Ccrifa.
Mqqar ur rin ayt dars ad tefk ixef nnes i ighladen n umarg ur tkki yat ayelligh tzzâ isem nnes nger ayt usays s taqqayt nnes llid yusi kigan gh tiyyat dranin n tmawayin, d tnaniwin n taqqayin, zun d tin Tifersit, sul ittnunuyen gh idraren n watlâs anammas.
Nger arramen ggutnin, iqqan ad nqel ayelligh d tucka tiklit tamezwarut s Fransa, s tmelda n Irkkazen d uraren n temgharin timerrokin illan gh usayes Bouffes du Nord gh useggwas n 1999, afad ad teswangem, llig tenmaggar d midden yâden, ad tesker tasffift nnes tamezwarut sellagh nettat. Tayafut n unmuggar ad yegat CD illan ddaw isem Berbère Blues.
Afulay
Cest lors de sa première visite en France à loccasion du spectacle Danses et chants des femmes du Maroc organisé à Paris en septembre 1999 que Cherifa Kersit a pu imposer son art et ses interprétations du patrimoine poétique et rythmique de sa région natale, le Moyen Atlas marocain. Cette jeune fille de paysans, née en 1967 à Tazrut Mu Uxbu dans la région de Khénifra, a commencé à se produire dans les mariages et les fêtes de son village. Sa rencontre avec Mohammed Rouicha la menée, malgré la réticence de ses parents, à intégrer le milieu professionnel de la chanson. Cependant, elle avait toujours chanté en compagnie dautres artistes, tels Rouicha, Mgheni, Aziz Arim, et elle navait jamais enregistré une chanson en son nom. Il faut attendre sa venue en France pour la voir se produire seule et enregistrer son premier album Berbère Blues. Avec cet album, Cherifa réhabilite, par sa performance et sa voix puissante, lart des cheikhats (chanteuses) resté longtemps méprisé par un certain public. Lentremêlement de la « débauche » et du féminin dans ce style musical, né dans les transformations de la société marocaine et en particulier dans les centres urbains, a oeuvré à sa marginalisation. Après une période où elle a joué le rôle daccompagnatrice des grands chanteurs du Moyen Atlas, Cherifa saffirme donc comme une chanteuse-cheikhat autonome et impose son style personnel.
Azawan.comd'après Lahcen Hira et Éliane Azoulay
This is during her first visit in France at the festival Danses et chants des femmes du Maroc organized in Paris in September 1999 that Cherifa Kersit imposed her art and interpretations of the poetic and rhythmic heritage of its native region, the Middle Atlas (Morocco). This daughter of peasants, born in 1967 in Tazrut Mu Uxbu in the area of Khnifra, started to perform at weddings and village festivities. Her encounter of Mohammed Rouicha leads her, in spite of the reluctance of her parents, to integrate a professional environment. However, she had always sung in company of other artists, such as Rouicha, Mgheni, Aziz Arim, and she had never recorded a song under her own name. We had to wait her arrival in France to see her record a first album Berber Blues. With this album, Cherifa rehabilitates, by her performance and her powerful voice, the art of the cheikhats (singers), a long time scorned by a certain audience. The intermingling of the "vice" and the female in this musical style, born in the transformations of the Moroccan society and in particular in the urban centers, worked to its marginalisation. After a period of accompanying the main singers of the Middle Atlas, Cherifa evolves like an autonomous cheikhat and imposes her personal style.

Aucun commentaire:

Meilleurs Produit